19 Aralık 2011 Pazartesi

Kadınlarımızın Başarı Yolculuğu

Gündem,
“8 Mart Dünya Kadınlar Günü”
İnsan olmanın önemini netleştiren, toplumsal yerini belirleyen kavramlar dediğimiz haklar ve sorumluluklardan söz ederken,
Kadın haklarının, insan haklarının ayrılmaz bir parçası olduğu da unutulmamalı.
Çağdaş hukuk devleti,
Erkeklerle eşit oranda kadınlara da sosyal, kültürel, siyasal haklar tanımayı gerektirir.
Kadınların toplumsal yaşam içerisindeki yeri ve eğitim düzeyi ise o toplumun sosyal bir toplum olup olmadığı konusunda bize ipuçları verir.
“Şuna inanmak lazımdır ki, dünya yüzünde gördüğünüz her şey kadının eseridir.” diyen M. Kemal Atatürk,
Cephede tanıdığı Türk kadınının yiğitliğini, cesaretini, özverisini unutmamış,
Önsezili davranarak uygarca yaşama haklarını teslim etmiş,
Kadınlarımızın sosyal toplum içerisinde aktif olarak yerini almasını sağlamıştır.
Türk kadını ise,
Kendisine armağan gibi sunulan haklarını sorumluluk bilinciyle bütünleştirip,
Değişen, kalkınan bir Türkiye’ nin yeniden yapılanma sürecinde,
İş, siyaset, edebiyat, sanat, basın, bilim dünyası ve daha bir çok alanlarda üretkenliğini ortaya koyarak azimle yoluna devam etmiştir.
Eğitim, sağlık, yönetim, iletişim, teknoloji alanlarında gösterdiği başarı,
Türkiye’ nin karanlık yüzünden sıyrılarak kendisini değersiz kılan bir anlayışı “kadına bakışı” değiştirmiştir.
Zarafetinden ödün vermeden.
Bugün,
Günümüzde,
Hemen her alanda Türkiye’ nin gelişimine büyük katkı sağlamış kadınlarımızın başarı yolculuğunu,
Bir kadın olarak,
Sevinçle,
Gururla izliyorum.
Mutluluk duyuyorum.
Kutluyorum.
Ferda Balkaya Çetin

*********

07.03.2010