18 Aralık 2011 Pazar

Ferda Balkaya Çetin* BENİM
Dört bir yanda söylenir kahramanlığım
Cephelere mermileri taşıyan benim
Nice isimsiz savaşların
Şanını bugünlere taşıyan benim.
* * *
Vatanımın toprağıyla eşleşir adım
Umut olur yurduma şefkatli kucağım
Bayrağımın altında açıktır alnım
Fatmalara Mehmetlere can veren benim.
* * *
Emeğim var askerimin her savaşında
Bazen kükreyerek bazen suskunca
Yiğidimin ardında omuz omuza
Şerefli şanlı Türk kadını benim.
* * *
Köyümde çobanım ırgatım tarlamda
Coşar dolaşır gönlüm Anadolum’da
Nasırlı ellerimle karışıp şafaklara
Kilimimi nakış nakış işleyen benim.
* * *
Aşıklar diyarı memleketimde
Türküler söylenir derinden derine
Mecnun’un Kerem’in yanık gönlünde
Destan olup dillerde dolaşan benim.

Hasreti bağrımda ak düşerken saçlarıma
Besleyip büyüttüm kan verdim yavruma
Sahip çıksın diye cennet vatanına
Davulla zurnayla gönderen benim.

Cahillikle savaşıp kalemimle güçlendim
İlaç olup acılara yüreklerde dinlendim
Bir kuş olup göklerimde gezindim
Korkusuzca zirvelere tırmanan benim.

Atamdan aldığım sonsuz güvenle
Emin adımlarla yürürken geleceğe
Vatanım toprağım bayrağım diye
Sevdalı türküler söyleyen benim.

Ferda Balkaya Çetin

06. 03. 2009