20 Aralık 2011 Salı

sustum




muallaktayım...
bakışlarını çözmeye gücüm yetmiyor
efsunlu bir buğu vuruyor gözlerinde
bakamıyorum...
içimi titreten bir şey var sende
mevsimlerin rengini değiştiren
keşkeleri dilime dolayan
bilmeliydin belki de
söylemek istediklerimi
dilimden düşmeyen mırıldanmaları
anlarsın diye
nasıl kaçırdığımı yüreğimi senden
gidiyordum olur olmadık firarları kucaklayıp
gelmelerime sığdırıyordum
koca bir ömrün hayalini
gözlerinde kendimi görüyordum bazı bazı
ve sen hiç anlamıyordun
geç kalınmış hayalim olduğunu...

her defasındaysa ayıran bir şey var sıcağı soğuktan
ve an gelip buhar olup uçuyordun ellerimden
benim olmayan hiçbir şeye gönül bağlayamazken ben
sana ne adaklar adadığımı bilemezsin sen...
çarmaha gerilmiş düşlerim
düşemem düşlerinin derinine bilirim
yaklaşsam bereketi son bulur duaların
dualarıma ekeceğim tohumlar da yok sende
gizli yakınmalarım var sende
hiçbir zaman duymadığın
ve duyamayacağın sözler biriken
gönül haneme
bir günü yok sevgili!
bir günü yok!
söylesem ölüm olursun
sussam koca bir zulümsün...

ümran özdemir

*************
17.12.2011