5 Haziran 2015 Cuma

KALBİNİZE YAZIN BUNLARI

KALBİNİZE YAZIN BUNLARI / Ich lege es Euch ans Herz
Charlie Chaplin (*)
Kendimi gerçekten
sevmeye başladığımda,
anladım ki,
duygusal acılar ve keder,
bir uyarıydı bana,
kendi gerçeğime karşı
yaşadığımı anımsatan.
Biliyorum, bugün buna
"otantik olmak" diyorlar.
Kendimi gerçekten
sevmeye başladığımda,
zamanı gelmediğini
ve o kişinin hazır olmadığını
bildiğin halde onu,
isteğimizi yapmaya zorlamanın,
o insan kendim de olsam,
ne kadar utanç verici olduğu,
anladım.
Bugün buna, “kendine saygı duymak”
dendiğini biliyorum.
Kendimi gerçekten
sevmeye başladığımda,
başkalarının hayatına özenmekten,
vazgeçtim,
ve önüme çıkan zorlukların,
olgunlaşmam için aşmam gereken
engeller olduğunu fark edebildim.
Günümüzde buna, “bilgelik”
dendiğini biliyorum.
Kendimi gerçekten
sevmeye başladığımda,
her zaman, her fırsatta
doğru zamanda, doğru yerde
bulunduğumu anladım
- o andan itibaren de huzura erdim.
Bugün buna, “var oluşa saygı”
dendiğini biliyorum.
Kendimi gerçekten
sevmeye başladığımda,
kendime ayırmam gereken zamanı
başka şeyler harcamaktan,
geleceğe ilişkin büyük projeler
yapmaktan vazgeçtim.
Bugün artık yalnızca bana
keyif ve mutluluk veren,
sevdiğim
ve hoşuma giden işleri
kendime özgü yol, yordam
ve tempoyla yapıyorum.
Günümüzde buna, “kendine karşı dürüstlük”
dendiğini biliyorum.
Kendimi gerçekten
sevmeye başladığımda,
sağlıklı olmayan
her şeyden kurtardım kendimi
yemeklerden, insanlardan, nesnelerden, durumlardan,
hepsinden önce de beni benden koparıp
diplere çeken şeylerden.
Başlangıçta buna “sağlıklı bencillik” diyordum,
bugün biliyorum ki, bu “kendini sevmek”tir.
Kendimi gerçekten
sevmeye başladığımda,
vazgeçtim,
her zaman kendi haklılığıma inanmaktan,
daha az yanılmaya başladım böylece.
Bugün anladım,
buna “sade olmak” dendiğini.
Kendimi gerçekten
sevmeye başladığımda,
düşüncelerimin beni zavallı ve hasta
edebileceğini fark ettim,
buna karşın yüreğimin gücünü
yardıma çağırdığımda,
aklım değerli bir ortak kazandı.
Bu ilişkiye bugün
“Yürek bilgeliği” diyorum.
Kendimizle ya da başkalarıyla
tartışmaktan,
çatışmaktan ve sorun yaşamaktan
korkmamalıyız,
çünkü yıldızlar bile
bazen bir biriyle çarpışır
ve yeni dünyalar oluşur.
Bugün bunun
YAŞAMAK olduğunu biliyorum!
Almancadan çeviren: Mevlüt Asar
*) Charlie Chaplin ( d. 16.4. 1989- ö. 25.12.1977) bu metni 70. doğum gününde yazmıştır.